Mácsai Pál és Máté Gábor is nemet mondott Vidnyánszky Színházi Olimpiájára
A színházigazgatók döntésével az Örkény és a Katona társulata is egyetértett.
A színházigazgatók döntésével az Örkény és a Katona társulata is egyetértett.
Az Ascher Tamás rendezte Apák és fiúk keserédes, eszünkbe juthat róla az itt és most, de nem hatja át az aktualizálás kényszere.
A színház társulata közösen hozta létre a Melancholy Rooms – zenés magány nyolc hangra című kompozíciót, amelynek szereplői egymástól és a világtól elszigetelt alakok.
Éppen 700 évvel az Isteni színjáték megszületése (és a költő, Dante Alighieri halála) után állította színpadra tavaly novemberben a Katona József Színház a pokoljárást.
A napokban töltötte be 77. évét a Jászai Mari-díjas magyar színész, érdemes művész. Megvan a véleménye a hazai járványkezelésről.
A Katona József Színház Mesteremberek című előadása szórakoztató módon szembesít a kiszolgáltatottság társadalmi mélységeivel.
Székely Kriszta, a színház rendezője saját melegségének megéléséről, a „középkorú, nős, fehér férfiak szexuális zaklatásairól” írt.
A több, mint 3 perces felvételnél számos ismert színművész közreműködött.
Olyan szövegek hangzanak el a Katona József Színház színpadán, amelyekről biztosan soha senki nem gondolta, hogy eljutnak odáig.
Válaszút előtt álló nők a főszereplői a szerző Egyformák vagyunk című, a Katona online K:ortárs sorozatában február 27-én látható darabjának. A hogyan tovább kérdését a gendertémák iránt érdeklődő író is felteszi magának.
A Katona József Színház igazgatója is felmondott az SZFE-n, de az egyetem régi szellemiségét továbbvivő Freeszfe Egyesülettel sincs kapcsolata.
A tudományos kutatási együttműködést és a házhoz jövő kultúrát tartja a járvány kedvező hozadékának a szerző, akinek Végre egy kis csönd című darabjából készül a Katona K:ortárs elnevezésű, streamelt színházi sorozatának első premierje.
A Végre egy kis csönd című előadást Máté Gábor rendezi, és online lesz látható. Készült hozzá egy trailer is.
Igazi békeidős darabnak készült, de közbeszólt a történelem: a Katona József Színház legújabb, Moszkva–Peking Transzszimfónia című bemutatója a háború miatt az utolsó pillanatban nyerte csak el a végső formáját. „A realitásban indulunk, de utána valahogy az egész színdarab megőrül, mint ahogy a világ is. Őskáosz lesz: valahogy minden inog, minden mozog, a viszonyítási pontok eltűnnek” – foglalja össze a dokumentum-abszurdot az egyik főszereplő, Pelsőczy Réka. Vele, és a darab írójával, Kárpáti Péterrel beszélgettünk egy héttel a szombati premier előtt.
A színész bár nem játszott el mindent, amit szeretett volna, már nem akar visszatérni, és ezért nem is fáj a szíve.
Már májusban újra várja a nézőket a fővárosi színház, ráadásul egy vadonatúj bemutatóval.
Dankó István sminktippeket ad, Keresztes Tamás gamerként hergeli magát.
Hamarosan indul a Lessingtage Digital nemzetközi online fesztivál.
A Katona József Színház igazgatója beszélt arról is: átverték a szakmát, ráadásul a kormány szabályt szegett, amikor az új színházi törvényt tárgyalták.